Historien om ett papper

När min äldsta lillebror skulle ha ett födelsedagskort förra året så köpte jag det här pappret från Basic Grey:



Jag använde några bitar av det både till fram- och insidan  av hans grattiskort (uträkningen visar hur många år han fyllde):

     

Fortfarande fanns det ganska mycket kvar av pappret. Det kom väl till pass på denna LO eftersom pappret stämde så bra ihop med trottoaren på kortet, både i färg och mönster, och så gick det bra att skriva på också eftersom det fanns en massa rader:



Fortfarande fanns det lite kvar av pappret och man kan ju inte slänga aldrig så små spillbitar så det blev två kort till:

  

Det övre pappret på det vänstra kortet var också en spillbit från ett papper som varit med på åtminstone tre kort (men den historien tar vi en annan gång).

Just att man kan använda spillbitar och saker som egentligen skulle slängas bort för att få till något helt nytt tycker jag är extra roligt med just scrapbooking. Jag har tidigare sytt en del lapptäcken och det är lite samma princip, att få ihop färg och form till en ny helhet och gärna använda gammalt  material som används till något annat tidigare. På det högra kortet har jag till exempel använt ett gammalt adresskort från en bunt som jag fått från min morfar när jag var liten. Han använde dem att skriva upp kunder och uppdrag i sitt skomakeri. Korten har legat nedpackade i en låda och nu kom de till användning igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0