Stora fina flickor

Hade valt ut ett foto (solnedgång vid Gullbranna) och papper till samt bestämt mig för att göra en ram kring fotot med tyll men sen tog det stopp. Som tur var hittade jag en utmaning hos Lektyg och Hantverk där man just skulle använda tyll (och minst sex brads). Man skulle också ha med texten "Tiden går så fort" och då föll titel och tema på plats och jag fick ihop den här lo:n. Att det är trollsländor (dragonflies) på pappret passade ju också jättebra.



Hjärtat fick en omgång "sprickfärg" och stämpelfärg och klockan matchar klockan i stämpel under som jag embossat och färgat in.


Tyllen knölade jag ihop och sydde fast runt fotot på några ställen och så lindade jag ett bladband runt. Etiketten som går att dra ut klippte jag till, stämplade och distressade lite. Och så några hängen som också fick fylla upp hörnet på fotot.


Texterna (med lite stämpelfärg på) sitter på svart wellpapp med lite guldfärg på och en fin spets bakom.


Förutom att jag blev riktigt nöjd med lo:n (måste nog fixa en ram till den) så vann jag tävlingen också, jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0