Receptburk

Varje år får jag rota fram mina julrecept som finns på lösa lappar, i olika kokböcker och broschyrer som jag sparat. För att det ska bli lite enklare nästa jul så har jag fixat en julreceptlåda (det är lika bra att göra det nu för annars står jag där i december igen och letar lappar). Det är en liten plåtlåda som jag fick på köpet för att förvara kvadratiska knäckebröd i. Med lite julpapper och dekorationer blev den så här:



 

Recepten har jag skrivit in på datorn och sedan skrivit ut och gjort små kort som jag laminerat, så nu är jag redo för nästa julstök.



Det här blir också mitt bidrag till Handarbetas månadstävling där man ska altrat något.


Kommentarer
Postat av: Mahlin78

Galet snygg receptburk! Åh vilken bra idé! :-)

2010-02-02 @ 20:15:31
URL: http://mahlin78.blogspot.com
Postat av: bitte71

Vilken otroligt fin receptburk! Vad mycket fina alster det fanns att kika på här i din blogg.

/Marie

2010-02-02 @ 20:47:01
URL: http://bitte71.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0