Utmaningspåskkort

Pysseltagens marsutmaning handlar om att göra ett påskkort, med (minst) ett ägg, två kycklingar och tre fjädrar. Dessutom ska man bara använda två färger, varav en ska vara gult.

Jag hade inte speciellt mycket påskmaterial så jag började med att knycka två plastkycklingar från yngsta dottern. Eftersom de var gröna så fick grönt bli den andra färgen. Hittade ett papper vars baksida var gulmönstrad och en primaförpackning och så gjorde jag ett kombinerat ramkort/tittägg (eller nåt sånt). Ståltrådsstjälkarna från rosorna fick bli ett litet bo och så knyckte jag några små fjädrar från påskriset.



På baksidan finns plats att skriva en liten hälsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0