Påskcropsbidrag nr 1

Äntligen har jag fått ihop ett bidrag till Scraplagrets Påskcrop! Jag hade stora planer för denna crop men jobb, släktmiddag, födelsedagsfirande och inte minst en krånglande skrivare (...grrrrr) gjorde att det bara blev två bidrag. Här kommer det första, en lo till utmaning nr 1.
 
 
Eftersom det var en lift-utmaning tog jag fasta på porträttfotot, placeringen av fotot och det diagonala upplägget. Jag fick också med en hel del utstansat men i lite andra former.
 
Alla papper från kitet finns med, den beiga och bruna cardstocken använde jag till att stansa ut i. En die cut delade jag och satte över och under fotot, en annan hamnade längst upp till höger. Fyra brads, tre blommor och en doily är också med från kitet. Bandet fick bli en vimpel under fotot.
 
Jag la till fem metalldekorationer, tre blommor och två hängen. Jag la även till sytråd, både till att sy med och som trassel för att hålla ihop de utstansade formerna (även om det inte syns så bra på bilden).
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullis/LillBlomman

Tack för ditt fina bidrag! Känner igen det där med att man vill så mycket så kommer annat emellan. Kram!

2013-04-01 @ 20:04:18
URL: http://www.lillblommanskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0