Påsklov = 3 påsar + 7 kort + 1 korg + 1 tag + 2 pingviner + en massa idéer

Sista dagen på påsklovet. Jag har pysslat så mycket jag har kunnat och det blev faktiskt en del trots att jag tycker det tar sån tid innan jag blir klar med mina projekt. Döttrarna fick påskpåsar istället för påskägg i år. Det är vanliga bruna papperpåsar som jag fixat till med lite papper som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med annars.

 

 

 

Vi ska till mamma och pappa idag så jag gjorde en liten påskkorg som ska fyllas med tjejernas egenhändigt gjorda marsipan och chokladägg (det gröna "trasslet" i korgen har Karin gjort) .

 

Till sist några fler "skalkkort" som jag gjort för att få slut på lite spillbitar. Det är nästan roligast att göra såna kort för då behöver man inte fundera så mycket och sedan är det så roligt att få till något användbart och fint av något som egentligen skulle slängas.

   
 

(Det är inte så soligt idag så färgerna blev inte riktigt som jag ville). Jag gjorde en liten tag till ett påskägg som vi skulle ge bort också men det glömde jag att fota. Så har jag virkat två små pingviner (amigurumis tror jag det kallas) till yngsta dottern som är pingvinsamlare. Jag behöver bara några svarta pärlor till ögonen så dem får ni se senare.

Ju mer man pysslar desto mer idéer får man så nu ska jag se om jag åtminstone hinner börja med någon/några av dem innan vi ska iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0