Sista julkortet

Här i bloggen har det inte hänt så mycket på ett bra tag. Det beror bland annat på att jag mest sytt balklänning till äldsta dottern som var på julbal förra helgen. Sen finns det ju lite annat att pyssla med så här före jul.

Jag har i alla fall fått iväg julkorten (utom ett). De flesta julkorten gjorde jag för länge sen men ett sista har jag knåpat ihop denna vecka. Det blev ett vikkort som man viker upp på mitten fyra gånger och därmed har man fyra sidor att dekorera. Det måste ju vara platt så det fick bli stämplar och embossing. Första sidan ser ut så här:

Och så öppnar man det på mitten:


Och öppnar på mitten igen (då blir det en annan form):


När man vikt upp på mitten sista gången kommer julhälsningen fram:


Nu ska jag bara skicka iväg det (med vanligt porto så det hinner fram).


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint! Jag ville se det live, men gissar på att du redan skickat iväg det när jag kommer hem. Ses i morrn! :) Kram!

2009-12-21 @ 14:25:05
URL: http://linajohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0