Bröllopskort

Jag tror jag har gjort ett bröllopskort, men det kan nog användas till några som firar bröllopsdag också eller till någon man har kär. Jag har gjort det till Pysseltagens majtävling. Det gällde att göra ett monokromatiskt kort och det hade jag redan funderat på men inte kommit till skott. Som vanligt så gör jag det ju inte enkelt för mig utan jag valde att göra ett vitt kort. Det är inte så lätt att få till några kontraster men hjälp av olika nyanser så jag försökte med lite olika strukturer och former istället. Det var inte så värst enkelt att fota heller men så här blev det:



Under texten använde jag vanlig gasbinda och sen blev det 3d-lack på bokstäverna. Ramen till det hängande hjärtat sitter på 3d-kuddar och sedan blev det lite pärlor, organzaband, skelettblad och rosor som jag pillat bort det gröna på. I rullen och på insidan står bibeltexten "Kärlekens lov" som läses vid alla kyrkliga vigslar och som börjar "Kärleken är tålmodig och god...". Ett litet laserskuret hjärta och ett par turturduvor och så fick det vara bra.



På insidan embossade jag några snirklar för att rama in den text man vill skriva.

Det blev ett bidrag till men det visar jag inte här förrän lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0