Singing in the rain

Pysseltagens oktoberutmaning går ut på att scrappa en sång. Jag har valt några foton där de äldsta döttrarna provar en ny regnkappa och sången blev då "Singing in the rain".



För att plocka upp det blanka och röda i regnkappan har jag stansat ut blommor dels i OH-plast som jag stämplat med notstämpel, dels ur en röd läskedrycksburk (nämner inget namn så blir det ingen onödig reklam). Lite lack, embossing och klara stenar blev det också (även om det syns dåligt på bilden). Det prickiga bandet är från ett trasigt diadem och så rotade jag fram ett gammalt rött julpapper som jag tänkt slänga eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle ha det till men nu passade de blanka, klarröda pappret jättebra. 

Det är något jag gillar med scrapbooking att saker som man till att börja med tycker är fula och oanvändbara i rätt sammanhang visar sig passa perfekt. Om man blir lite filosofisk så är det väl så i livet i stor. Saker, företeelser och människor, också för den delen, som man inte lägger märke till eller sätter värde på, kan i rätt sammanhang visa sig vara guld värda.

Kommentarer
Postat av: Cath.

En helt underbar och härligt färgglad LO, som jag blir så glad av att se! Trevligt att hitta till din blogg. Ha det gott!

2009-11-01 @ 09:19:25
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0